تمرین تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی و 10 تمرین کاربردی و موثر برای ماهر شدن در آن (قسمت اول)

اگر میخواهید دندانهای تبلیغ نویسی خود را تیز کنید، باید تمرین کنید.

 

وقتی اولین بار با کپی رایت آشنا شدم، هر شب تا ساعت 6 صبح، هر منبعی را که بدست میاوردم بر روی آن متمرکز می شدم و مطالعه آن را ادامه میدادم.

در آن زمان من یک روال ساده از تمرینات «کپی رایتینگ» را که در هنگام کار، خانه یا حتی رانندگی انجام می دادم بدست آوردم!

اجازه دهید برخی از تمرینات کپی رایتینگ را برای پیشرفت مهارت های تبلیغ نویسی به شما نشان دهیم و شما را تبدیل به یک تبلیغ نویس حرفه ای کنم!

 

 

 

بیایید شروع کنیم!

تمرین کپی رایتینگ # 1: نوشتن ذهنی آگهی

 

این تمرین ذهنی است که هر تبلیغی را می بینید با خودتان فکر می کنید: “چگونه می توانم این تبلیغ را بهتر کنم؟”

بنابراین اگر شما با یک بیلبورد مانند تصویر زیر در هنگام پیاده روی روبه روشدید ، با خود فکر می کنید که چگونه می توانید مردم را هر چه بیشتر جذب این برگر کنید.

image

آن موقع که بطور جدی وارد دنیای تبلبغ نویسی شدم ، علاقه شدیدی به مجله اسکای مال پیدا کردم. (بخاطر دارید مجله ای که در هر پرواز در داخل هواپیما همراه شماست.)

این مجله معمولا شامل آگهیهای اختراعات روز و گجتهای فانتزی بود. کاری که من میکردم این بود که این آگهیها را در ذهن خود بصورتهای دیگر پرورش میدادم بطوری که شاید جذابیت بیشتری به آنها داده باشد.

شما میتوانید آگهی های گوگل ادوردز را مطالعه کنید و تا جائی که میتوانید آنها را دوباره نویسی کنید تا جذابیت بیشتری به آنه ببخشید.

لازم نیست که نوشته های شما عالی باشند اما لازم است که شما عادت داشته باشید تا معرفی محصولات و آگهی های آنها را به شیوه های جدیدی ارائه دهید.

 

تمرین کپی رایتینگ# 2: “پوشه طرحهای اولیه” خود را نگه دارید.

 

پيشنهاد:  فرمولهائی تست شده و عملی برای نوشتن صفحات وب و پستهای وبلاگ

“پوشه طرحهای اولیه ” فقط یک پوشه است که شما تبلیغات سرد و یا قطعه های خنک تبلیغ خود را در آن نگهداری می کنید.

پوشه طرحهای اولیه شما می تواند فیزیکی یا دیجیتال باشد.

پوشه طرحهای اولیه فیزیکی من … یک پوشه ساده است که در اتاق مطالعه ام نگهداری می کنم.

پوشه طرحهای اولیه دیجیتال من … یک پوشه کامپیوتری است که روی دسکتاپم نگه می دارم. هر زمان که چیزی را جالب می بینم، آن را کپی می کنم و ضمیمه تصویری از محصولی را که می خواهم ذخیره کنم، می کنم:

image

شما باید همه چیزهایی که در پوشه خود دارید و فکر می کنید که فوق العاده هستند را در نظر داشته باشید. طرح آگهی، طرح بندی صفحه وب، انتخاب خاصی از کلمات … و خلاصه هر چیزی که میتواند در جذابیت تبلیغ موثر واقع شود.

 

در اینجا یک قاعده کلی برای خود این کار معرفی میشود:

image

 

هدف از ایجاد پوشه طرح های اولیه این است که در طی مدت نوشتن یک متن تبلیغ برای الهام گیری بهتر از طرحهای ارائه شده بطور متوالی به این پوشه مراجعه کنیم و در صورت لزوم از آنها استفاده کنیم.

برای مثال در حال حاضر من در زمینه شیوه های قیمت گذاری محصول کار می کنم و به همین دلیل تعداد طرحهای موجود در پوشه در زمینه های قیمت گذاری و شیوه های صحیح آن شیب افزایش داشته است:

image

 

نهایتا این صفحه فروش را دیدم و فکر کردم “هومم … ..این طرح واقعا برای قیمت گذاری خوب است!” و سریع آن را کپی و تصویری از طرح را برداشتم. من هم اکنون می توانم یک راهبرد مشابه در سایت مشتریانم پیاده سازی کنم.

تمرین کپی رایتینگ # 3: مزایا، نه ویژگی ها را مشخص کنید.

 

زمانی که مردم سعی می کنند توضیح دهند آنچه شرکتشان (به خصوص مهندسین) انجام می دهد، معمولا تمایل دارند در مورد ویژگی های محصول یا خدمات شرکت صحبت کنند.

پيشنهاد:  قیف فروش قدرتمند و سه گام ساده برای ایجاد آن

این تبلیغ را ملاحظه کنید:

ویژگی:
“نرم افزار ما می تواند چندین ساختار اصلی داده را در یک آن مدیریت کند، بدین معنی است که با افزایش بار نرم افزار بار سرور پایدار خواهد بود.”

این توصیف FEATURE است. با این حال مشتریان به طور کلی بیشتر علاقه مندند بدانند که ویژگی محصول چیست و مزیت آن ویژگی چیست.

 

شما نیاز به نشان دادن این ویژگی دارید، تا توضیح دهید که این ویژگی به چه مزیتی ختم میشود و چرا به مشتریان کمک می کند (زیرا گاهی اوقات برای آنها خیلی واضح نیست).

image

 

در این تصویر شما می بینید که در سمت “مزایا” توضیحات نشان می دهند که چه طور مشتری با آن 50،000 امتیاز دریافت می کند؟ این یک مثال خوب برای توضیح مزایا و نه ویژگیهاست.

پس اطمینان حاصل کنید که تمرین کنید تا مزایای آنچه که شما در حال فروش آن هستید را بیان کنید، و نه فقط ویژگی های آن را.

 

تمرین کپی رایتینگ 4 #: خلاصه کنید.تا آنجائی متن خود را اصلاح کنید تا همه چیز تا حد امکان کوتاه و کوتاه تر شود.

 

خلاصه کردن در حد توئیت کلمات کلیدی تبلیغ .

و این یعنی هنر چیزی کوتاه سازی متون بلند.

کوتاه ترین مقدار متنی که می توانید برای انتقال یک تفکر کامل به مغز یک نفر دیگر بنویسید چیست؟

image

 

کپی رایت خوب یعنی ارسال اطلاعات از یک مغز به مغز دیگری در کارآمدترین و موثرترین روش. گاهی اوقات این هدف به وسیله متن دنبال می شود، گاهی اوقات صوتی می شود، گاهی اوقات بصورت ویدیوئی می شود.

اما ما همیشه می خواهیم مطمئن شویم که متن تبلیغ ما خیلی مختصر باشد. این بدان معنی است که حداکثر مقدار اطلاعات را در حداقل مقدار کلمات ارسال کنیم.

پيشنهاد:  114 فرمول تبلیغ نویسی موفق برای جذب ترافیک و جلب نظر بازدید کننده

image

خیلی از افراد معتقدند که تبلیغات طولانی بیشتر می فروشند. این گفته تا حدی درست است ولی یک قاعده کلی در این زمینه هست که :

تبلیغ طولانی خوب است.

ولی

تبلیغ مطول خوب نیست.

تهیه کردن متن تبلیغاتی مطول و هر چه خلاصه تر کردن آن عالی ترین روش تهیه تبلیغات موثر و کارآمد است.

 

نسخه مطول:

ما انتظارات بیشتری نسبت به خودمان داریم و می خواهیم پیشنهادی را به شما معرفی کنیم که حاوی انواع ابزار و خدمات برای صنعت حمل و نقل هوایی است. هدف اصلی ما استفاده از راه حل های رایانه ای برای ایجاد هویت برای خلبانان فرمانده وسایل نقلیه حمل و نقل هوایی است.
نسخه کوتاه شده:

هدف اصلی ما این است که از راه حل های رایانه ای استفاده کنیم تا پرواز را برای هر مسافر یک هواپیما راحت تر و آسان تر کنیم.
نسخه کوتاه و مختصر:

ما نرم افزاری را می سازیم که به صورت خودکار پرواز می کند.

 

پس ، هرموقع با تبلیغی روبرو شدید ، سعی کنید بصورت ذهنی آن را خلاصه تر کنید.

 

تمرین کپی رایتینگ # 5: دستکاری نسخه های معروف تبلیغ(این کار “کپی کاری” نامیده می شود)

 

برای تهیه یک متن تبلیغ خوب میتوانید متنهای تبلیغی را که به نتایج فوق العاده منجر شده اند را دستکاری کنید و از این طریق یک متن تبلیغ عالی بدست بیاورید.

image

اگر بخواهید برخی از تبلیغات جالب را برای شروع کار پیدا کنید، برخی از این موارد را امتحان کنید::

من همچنین پیشنهاد می کنم که از تبلیغاتی که شما فکر می کنید خوب است استفاده کنید. شاید حتی از محصولاتی که قبلا خریداری کرده اید.

 

ادامه دارد…

نظرات