دلیل اصلی خرید انسانها

دلیل اصلی خرید انسانها را بدانید تا بتوانید محصول تان را بهتر و زیادتر از همیشه بفروشید

دلیل اصلی خرید انسانها را بدانید تا بتوانید محصول تان را بهتر و زیادتر از همیشه بفروشید

میخواهید بیشتر بفروشید؟ تنها راهش این است که وارد مغز مشتری شوید، دلیل اصلی خرید انسانها را بدانید و بفهمید که خواسته ها و نیازهای او و دیزایرهای (جاذبه های ) او چه چیزهائی هستند؟

بدانیم 1 – مردم همیشه به خودشان اهمیت میدهند نه به شرکتها و سازمانهای شما. همیشه نیازها و خواسته های خود را مهم میدانند و برای رفع این نیازها خرید انجام میدهند. مشتریان شما فقط زمانی محصول شما را میخرند که یکی از نیازهای اورا برطرف نماید. پس محصول شما باید با نیاز او همپوشانی داشته باشد و گرنه هیچ تبلیغ فوق العاده ای نمیتواند او را متقاعد به خرید محصول تان نماید.

من گرسنه هستم. – من سردم است. – من پول میخواهم. – من شریک میخواهم.

 

بدانیم 2 – انسانها موجوداتی عاطفی هستند و بر اساس همین احساسات خرید خود را انجام می دهند و سپس با استفاده از منطق این خرید را توجیه می کنند. تصمیم گیری برای خرید چند ثانیه طول می کشد و در صورت مطابقت محصول با نوع احساس مخاطب همان لحظه دوپامین ترشح میشود(هورمون احساس عالی).بعد از انجام خرید و کاهش اعتبار کارت بانکی وقتی احساس پشیمانی به فرد دست میدهد در این حالت شروع به توجیه منطقی خرید خود می نماید.

این یک حراج بزرگ بود ، نمی توانستم از آن بگذرم.   درست است که بسیار گران بود ولی من اولین نفری بودم که این محصول را خریدم.

 

8 دیزایر اصلی خرید انسانها:

صرف نظر از سن ، جنسیت و یا ملیت ، همه ما با همان نیازها و خواسته ها خرید انجام میدهیم. 8 دیزایر یا جذبه خرید که ما انسانها بدون توجه به اینکه چه کسی هستیم و در کجا زندگی می کنیم ویا چه کاری انجام میدهیم، عمل خرید و یا تصمیم به خرید ما را تحت تاثیر قرار میدهند در لیست زیر ارائه شده اند:

  • بقا: زندگی طولانی و سالم
  • حفاظت: ایمنی، مراقبت و حفاظت برای خود و عزیزان
  • آزادی: آزادی از خطر، ترس و درد
  • راحتی: شرایط راحت زندگی
  • لذت: لذت بردن از غذا، نوشیدنی ها و تجارب
  • روابط: روابط جنسی، همراهی و سازگاری
  • موفقیت: برتر بودن، برنده شدن
  • قابلیت پذیرش: تایید اجتماعی
پيشنهاد:  فرمولهائی تست شده و عملی برای تبلیغات ویدیوئی

 

9 دیزایر ثانوی عامل خرید انسانها:

علاوه بر نیازهای ابتدایی بیولوژیک که در بالا ذکر شده است، ویتمن مجموعه ای از خواسته های ثانویه را فهرست می کند. هر کسی ممکن است تحت تأثیر خواسته های این لیست قرار نگیرد، اما قطعا نیازمندیهای زیادی  در جامعه امروز شایع هستند و ممکن است کاملا به مشتریان شما مرتبط باشند:

 

  • کارایی: حداکثر بهره وری با حداقل تلاش
  • صرفه جویی: صرفه جویی در پول، زمان و یا تلاش
  • قابلیت اطمینان و کیفیت: استانداردهای بالاتر و قابلیت اطمینان
  • خلوص و پاکیزگی: پاکی بدن و محیط اطراف
  • زیبایی و استایل: عرضه کردن خود، لذت بردن از حواس
  • هوش: برای اطلاع، درک و تفکر
  • کنجکاوی: تمایل قوی برای یادگیری و کشف
  • سود: خرید و فروش برای سود یا چیزی برای سود
  • مزایا: خرید چیزی زیر قیمت ارزش واقعی

 

علاوه بر 17 مورد یاد شده در متن بالا سه مورد دیگر را بصورت زیر پیشنهاد می کنم:

  • کمبود: اگررسیدن به چیزی دشوار باشد یا به ما گفته شده  که نمی توانیم آن را داشته باشیم، ما آن را بیشتر می خواهیم و به آن ارزش بیشتری می دهیم. بعضی چیزها زمانی ارزشمند میشوند که از دست داده شوند.
  • ارزش ها: ما محصولاتی را می گیریم که با ارزش های شخصی ما هماهنگ است.مثلا ما محصولاتی را خریداری می کنیم زیرا آنها در ایالات متحده ساخته می شوند،یا محصولاتی که عایدی فروش آنها به موسسات خیریه اهدا می شود و یا برای حمایت از یک کسب و کار محلی.
  • فردیت خاص: تمایل به متفاوت بودن از جمعیت. این خواسته می تواند اشکال بسیار زیادی داشته باشد . مثلا برای اولین بار فهمیدن چیزی ، وایرال کردن موضوعی خاص، قبل از هر کس دیگری.
پيشنهاد:  تبلیغ نویسی و 10 تمرین کاربردی و موثر برای ماهر شدن در آن (قسمت اول)

 

 

اکنون که شما می دانید چه چیزی مردم را به سمت خرید می برد، وظیفه شما این است که در مورد مشتریان خود فکر کنید. شناسایی کنید آنچه مشتریان شما می خواهند، چگونه محصول شما این دیزایر مشتری را پوشش می دهد و در نهایت  این ارزش را به مشتری خود انتقال دهید.

 

آنچه بصورت عملی میتوانید از این آموزش در فروش محصول خود استفاده کنید:

اولا، با ارسال یک فرم نظرسنجی یا گفتگو در رسانه های اجتماعی یا از طریق ایمیل از مشتریان خود بپرسید دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی از شما می خواهند. از مشتریان خود بپرسید چرا آنها از شما خرید می کنند، چراخرید نمی کنند،چه انتظاری از شما دارند،از چه جاهائی غیر از شما خریداری می کنند، منافع و ترجیحاتشان چیست … همه این اطلاعات بینش ارزشمندی را در مورد آنچه مشتری شما واقعا میخواهد و خواسته اوست به شما میدهد.

 

دوم، در صفحه محصولی که ارائه می کنید ،به مشتری خود کمک کنید تا استفاده از محصول شما و نحوه ارضای خواسته های خود توسط آن محصول را تجسم کند. با کلمات خود تصویر سازی کنید تا مشتری به کمک احساس 5 گانه خود محصول شما را درک کند.نحوه استفاده از محصول خود را به مشتری  توضیح دهید و اینکه چگونه خواسته او را تامین می کند.شما باید مشتری خود را ترغیب کنید که هر چه سریعتر با خرید محصول شما به خواسته خود برسند .

 

نظرات