پیشنهاد رد نشدنی

پیشنهاد رد نشدنی و 4 عامل کلیدی برای ارائه صحیح آن به مخاطب

پیشنهاد رد نشدنی و 4 عامل کلیدی برای ارائه صحیح آن به مخاطب

 

هر کسب و کاری معمولا چیزی برای فروش دارد، یعنی محصول، خدمات، نرم افزار و غیره. با این حال، صرف داشتن یک محصول یا خدمات شگفت انگیز، فروش را تضمین نمی کند.

 

در واقع، شما باید بدانید که چگونه آن را ارائه کنید. این ارائه باید یک پیشنهاد غیر قابل مقاومت باشد – چیزی که مشتری نمیتواند بگوید نه.

 

هنگامی که محصول خود را به عنوان یک پیشنهاد معرفی می کنید، چند گام واضح برای این کار وجود دارد.

اول، شما باید چشم انداز خود را نسبت به آنچه ارائه می دهید مشخص کنید.(هدف از ارائه پیشنهاد)

ثانیا، شما باید به طور کامل روشن کنید که پیشنهاد شما چه کاری می تواند برای مخاطب انجام دهد.

و در نهایت، شما باید به درستی آن را قیمت گذاری کنید.

 

تا اینجا بسیار ساده است و اکثر شرکت ها آن را بدون مشکل انجام می دهند.

 

با این حال، صاحبان کسب و کار و بازاریابان اغلب یک اشتباه مهم را مرتکب می شوند …

 

آنها بیش از حد بر این موضوع تمرکز می کنند که مصرف کنندگان باید محصول آنها را  بخواهند.

 

این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. بطور مثال، آنها در رویکرد بازاریابی خود، یک رویکرد تقریبا تهاجمی را دنبال می کنند.

 

بنابراین ، این حالت تهاجمی اغلب می تواند موجب عقب نشینی مخاطب شود. مشتریان ممکن است احساس کنند شما سعی می کنید محصولاتتان را قالب کنید.

 

هیچکس دوست ندارد به دیگران اعتماد کند در عوض، مردم تصمیم می گیرند خریدشان را  کاملا از روی خواسته های خود و براساس نیاز خود انجام دهند نه پیشنهاد اجباری ارائه دهندگان محصول.

 

آنها می خواهند موارد نیاز خود را از محصولات ارائه شده شما به انتخاب خودشان خرید کنند نه از روی اجبار شما.

 

پس ، چگونه میتوانید یک پیشنهاد غیر قابل مقاومت یا پیشنهاد رد نشدنی ایجاد کنید؟

اول، شما نیاز به درک این نکته دارید که شما و مشتریان چه نقشی در این میان بازی می کنید .

کار شما این است که یک پیشنهاد غیرقابل مقاومت ایجاد کنید، آن را در مقابل مخاطبان هدف قرار دهید و آن را در بهترین حالت ارائه دهید.

از سوی دیگر، کار آنها بسیار ساده است. آنها فقط باید پیشنهاد را قبول یا رد کنند.

 

نکته کلیدی در اینجا این است که چیزی که مشتریان می خواهند برای خرید ارائه دهید. این به این معنی است که پیشنهاد باید مربوط به افرادی باشد که مخاطب واقعی و درست شما هستند، این پیشنهاد شما برای آنها ارزشمند است و هدف و کارآئی آن نیز برای مشتری مشخص است.

 

اگر تمرکز خود را صرفا بر روی محصول خود قرار دهید و نه آنچه که می توانید برای مشتری نهایی انجام دهید، آن وقت یک فروشنده ی محض به نظر می رسید.

 

در این حالت پیام فروش شما ناکارآمد خواهد بود و چنین به نظر خواهد آمد که شما از فروش محصول خود ناامید شده و محصول روی دست شما باد کرده و از طرفی دو حس عدم سودآوری و از دست دادن مشتری شما را اذیت خواهد کرد.

 

به جای تمرکز کردن روی محصول ، باید چهار عنصر کلیدی را در هنگام ایجاد یک پیشنهاد رد نشدنی ترکیب کنید:

 

کلید # 1 – آن را فوق العاده ارزشمند کنید.

irresistible offer, irresistible offer meaning, compelling offer, example of irresistible offer, irresistible offer amazon, crafting your offer, irresistible marketing offer

من ممکن است کسی دیگر را بجای خودم جایگزین کنم، اما باید تاکید کنم که مشتریان کسب و کار قابل جایگزینی نیستند و نیروی حیاتی هر کسب و کار هستند.

پيشنهاد:  فرمولهای تست شده و عملی برای نوشتن محتواهای شبکه های اجتماعی

 

به عبارت دیگر، هنگام ارائه پیشنهادات خود، ابتدا باید مشتریان را مد نظر قرار دهید.

 

این به این معنی است که باید توجه شما به مزایایی که مشتریان از استفاده از محصول شما دریافت می کنند باشد.

 

اگر شما یک بازاریاب بزرگ هستید، احتمالا می توانید یک محصول بی فایده را از طریق قدرت های متقاعدسازی به فروش برسانید.

 

اما این مهم نیست …  اگر می خواهید یک کسب و کار سودآور و پایدار ایجاد کنید اصلا مهم نیست.

 

شما می توانید تعداد کمی فروش را با استفاده از ترفندهای بازاریابی و تکنیکهای تقلبی دریافت کنید …

 

اما برای ایجاد جریان درآمد تکراری، شما باید پیشنهاداتی را ارائه دهید که برای مشتریان بسیار سودمند است.

 

سخت است که یک کسب و کار جامع با محصولات جهانی ایجاد کنید ، اما محصول شما هیچ ارزشی را به مشتری ارائه ندهد.

 

از طرفی دیگر حتی اگر محصول عالی باشد، به این معنا نیست که به خوبی فروش خواهد رفت.

 

آنچه شما باید از خودتان بپرسید این است که محصول شما چه تاثیری بر زندگی آینده مشتری خواهد داشت.

 

آیا این محصول یک مشکل واقعی را حل می کند؟ آیا نیازهای موجود در بازار هدف شما را برآورده می کند؟

 

آیا می تواند به آنها کمک کند تا به اهدافشان نزدیکتر شوند؟ آیا محصول من همان چیزی است که آنها در موردش پرشور هستند؟

 

اگر شما نمی توانید پاسخ مثبت به هر یک از این سوالات دهید، پس شما باید به مرحله طراحی محصول بروید.

 

محصول یا خدمات باید با خواسته ها، نیازها و علاقه مندی های مخاطبان مورد نظر شما منطبق باشد.

 

به یاد داشته باشید، آنچه که شما در صدد فروش آن هستید، باید مناسب با افرادی باشد که میخواهید به آنها بفروشید.

 

کلید 2 – آنچه که مخاطبان شما می خواهند، به آنها بدهید، نه چیزی که شما فکر می کنید آنها نیاز دارند.

این یک اشتباه دیگری است که بازاریابان اغلب انجام می دهند. آنها محصولی را ارائه میدهند که خودشان معتقدند مورد نیاز بازار هدف است.

 

این اشتباه به این دلیل صورت می گیرد که ارائه دهندگان محصول سیگنال های مناسبی از بازار هدف دریافت نمی کنند. تحقیقات جامع بازار می تواند به شما دقیقا همان چیزی را که مخاطبان هدف شما می خواهند بگوید.

 

پس چرا سعی می کنی چرخ را بازتولید کنی؟ ساده ترین راه این است که آنچه که قبلا مشتریان می خواستند به آنها بدهید.

irresistible offer, irresistible offer meaning, compelling offer, example of irresistible offer, irresistible offer amazon, crafting your offer, irresistible marketing offer

 

در این صورت لازم نیست بخواهید با تلاش و کوشش آنها را متقاعد کنید که خرید انجام دهند. اگر آنها محصول شما را می خواهند، و شما آن را دارید، آنها آن را خریداری می کنند. ساده است.

 

اینجا نکته ای وجود دارد و آن اینکه که ما معمولا توجه خاصی به نیازهای مان نداریم. درحالیکه این تنها چیزی است که ما باید انجام دهیم. و اغلب اوقات، آن را خیلی ناشیانه انجام می دهیم.

 

از سوی دیگر، ما با شور و شوق به سمت چیزهایی که میخواهیم میرویم. در حالیکه خواست ما با نیاز ما متفاوت است. ولی ، این به این معنی نیست که شما نیاز مشتریان خود را نادیده بگیرید. بلکه به این معنی است که شما باید پیشنهاد خاص خود را در یک روش خاص ارائه کنید.

پيشنهاد:  با یک فرمول تبلیغ نویسی ساده ، صفحه درباره ما قدرتمند برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

شما ابتدا می خواهید با احساسات مخاطب بازی کنید – با برجسته کردن تغییرات مثبتی که محصول شما می تواند به زندگی یا کسب و کار مشتری وارد کند.

 

سپس، تنها پس از آنکه خواسته های مشتری را هدف قرار داده اید، باید منطقی ارائه کنید که چرا آنها نیاز به راه حل شما دارند.

 

به عنوان مثال، کسب درآمد اینترنتی را نشان دهید. بگوئید که شما یک محصول اطلاعاتی ارائه می دهید که به مخاطب آموزش می دهد که چگونه بتوانند از بازاریابی دیجیتالی استفاده کنند و یک کسب و کار سودآور ایجاد کنند.

 

شما باید توصیفی دقیق از زندگی آنها پس از استفاده از محصول تان را به مخاطب تصویرسازی کنید،یعنی نحوه زندگی آنها زمانی که آنها کسب و کار رویایی خود را ساخته اند.

 

زندگی مشتریان پس از استفاده از محصول شما طوری تصویرسازی میشود که آنها تصور کنند که در ساحل عجیب و غریب نشسته اند، یک کوکتل مینوشند، فقط دو تا سه ساعت در روز کار می کنند، رانندگی می کنند و …

 

پس از آن، می توانید دلایل منطقی خرید را مانند ثبات مالی و فرصت ایجاد یک جریان درآمد تکراری فهرست کنید.

 

کلید # 3 – پیشنهاد خود را در زمان درستی ارائه کنید.

 

irresistible offer, irresistible offer meaning, compelling offer, example of irresistible offer, irresistible offer amazon, crafting your offer, irresistible marketing offer

 

به طور معمول، کسب و کارهایی که در طول زمان طولانی به خوبی کار می کنند ، یک مجموعه محصولات مجتمع دارند.

 

به سادگی، آنها مجموعه ای از محصولات / خدمات تکمیلی می توانند ارائه دهند. به این ترتیب، آنها سودشان را به فروش یک محصول محدود نمی کنند.

 

و همچنین این فرصت را برای فروش متقابل و بالا بردن میزان آن باز می کند. با این حال ترفند صحیح این است که پیشنهادات درست را در زمان مناسب ارائه کنید.

 

در اینجا منظور من این است … در مراحل مختلف قیف فروش شما، منجر به سطوح مختلف آگاهی و علاقه می شود.

 

شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که محصولی با قیمت بالا را ، به کسی که فقط به لیست ایمیلی شما مشترک شده است ، بفروشید.

 

منظورم این است که شما قطعا می توانید آن را امتحان کنید، اما تبدیل شما به این اندازه چشمگیر نخواهد بود.

بالاخره ، شما باید پیشنهاد را با تراز موقعیتی مخاطب ، مطابقت دهید.

 

در بالای قیف، به طور معمول محصولات ارزشمند، ارزان قیمت (و یا رایگان) ارائه می شود.

 

در ادامه ، پیشنهادات مناسب بر اساس سطح موقعیتی افراد لیست ایمیلی بیان شده است، شما می توانید برای آنها از محصولات مختلف خود ارائه دهید.

 

اگر پیشنهادات شما و سطح تراز موقعیتی مخاطب هم تراز شوند، نرخ تبدیل بسیار بالاتر خواهید داشت.

 

علاوه بر این، بسیار مهم است که با آنچه که در صنعت شما اتفاق می افتد، به روز باشید.

 

شما باید روند را دنبال کنید تا بفهمید چه چیزی در هر لحظه مورد نیاز است.

 

چرا که شما باید به مخاطبان خود  آنچه آنها در حال حاضر می خواهند ارائه کنید و نه چیزی که آنها دیروز می خواستند یا فردا می خواهند.

 

بنابراین، به ضربان قلب بازار هدف خود گوش دهید. و به یاد داشته باشید که پیشنهادات شما نباید ثابت و برای همه مخاطبین یکسان تنظیم شود.

پيشنهاد:  تبلیغ نویسی و 10 تمرین کاربردی و موثر برای ماهر شدن در آن (قسمت اول)

 

شما همیشه می توانید آن ها را به درستی تنظیم کنید تا آنچه مشتریان در حال حاضر می خواهند خریداری کنند.

 

کلید # 4 – ارائه پیشنهادات “تازه”

 

اولا مهم است که تمایز بین یک محصول و یک پیشنهاد را تعیین کنیم.

 

شما می توانید یک محصول را برای چند دهه با قیمت ثابت ارائه کنید ولی پیشنهادات متنوع مختلفی از آن محصول را به عنوان آفر رد نشدنی به مخاطب ارائه کنید.

 

شما می توانید جزئیات پیشنهاد غیر قابل مقاومت خود را در هر زمان خاص تغییر دهید. شما در هیچ زمینه ای محدود نیستید و، در واقع، شما باید فقط آن را هر زمان و هر موقعیت انجام دهید. شما باید چیزها را تازه و جالب نگه دارید.

 

شما می خواهید پیشنهاد شما به عنوان چیزی جدید و هیجان انگیز باشد. همه ما عاشق چیزهای جدید هستیم، این در روان ماست.

 

موضوعات جدید و محصولات تازه خیلی بهتر از چیزهای قدیمی و خسته کننده به نظر می رسند.

 

اصلاح پیشنهادات شما تاثیر مشابهی روی مشتریان شما خواهد داشت. این موضوع علاقه مخاطب را صرفا به خاطر آن چیز جدید تحریک می کند.

 

علاوه بر این، اگر پیشنهاد شما بهتر از چیزی که قبلا ارائه کرده اید باشد ، علاقه مخاطب حتی بیشتر می شود.

 

البته ، شما مجبور نیستید خودتان را عذاب دهید تا هر ماه چیزی جدید و اصیل بیابید.

 

در حقیقت، آنچه شما می توانید انجام دهید این است که به سادگی محدودیت پیشنهاد رد نشدنی خود را از بین ببرید.

 

انجام این کار فوق العاده آسان  است، و واقعا هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

 

به جای داشتن یک تبلیغ خسته کننده مانند “محصول ما را با 99 هزار تومان بخرید”، شما می توانید فوریت را اضافه کنید تا آن را جذاب تر کنید.

 

به عنوان مثال، می توانید بگویید “تا آخر شب امروز محصول ما را با 99 هزار تومان خریداری کنید و از حمل و نقل رایگان لذت ببرید!”

 

به نظر می رسد ناگهانی بودن پیشنهاد جذابیت خیلی بیشتری داشته باشد، آیا اینطور نیست؟

 

همچنین شما می توانید تعداد پیشنهادات موجود را محدود کنید. این کار برای خدمات نیز انجام می شود، نه فقط محصولات فیزیکی.

 

به عنوان مثال، شما می توانید یک جلسه مربیگری با تخفیف ویژه برای 10 نفر که اعمال می کنید، ارائه دهید.

 

این عمل به مخاطب شما انگیزه اضافی میدهد تا همین الان اقدام نماید. اگر آنها این کار را نکنند، ممکن است یک معامله بزرگ را از دست بدهید.

 

سخن پایانی

 

به یاد داشته باشید،وظیفه شما ساختن و ارائه یک پیشنهاد غیر قابل مقاومت است. وظیفه مشتری شما این است که بله یا نه به آن بگوید.

 

در این راستا، شما می خواهید همه چیز را با قدرت بگوئید تا آنها را قانع کنید.

اما، نه با قالب کردن محصولات به مشتریان. در عوض، شما باید پیشنهاد رد نشدنی به آنها ارائه دهید.

 

در زمان تبلیغ نویسی برای ساختن پیشنهاد رد نشدنی بر مزایای پیشنهاد رد نشدنی تکیه خواهید کرد. و آنها را هر وقت که خواستند، به آنها بده.

 

سعی نکنید مسئله جدیدی را مطرح کنید. به آنچه که مخاطبان هدف شما می گویند گوش دهید و پیشنهادات خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

 

 

 

 

 

نظرات