اصول ایمیل نویسی تبلیغاتی

آیا در مورد اصول ایمیل نویسی تبلیغاتی اطلاعات کافی دارید؟

یکی از بزرگترین دغدغه ها در کار حجم زیادی از ایمیل هایی است که مردم دریافت می کنند. بنابراین، قبل از شروع نوشتن یک ایمیل، از خودتان بپرسید: آیا این ایمیل واقعا لازم است؟

احتمالا در پاسخ به این سوال ، شما متقاعد شوید که مبتوانم بجای نوشتن این ایمیل از یک وسیله ارتباطی دیگری مانند تلفن یا شبکه اجتماعی استفاده کنم.

ایمیل یک ابزار اصلی برای ارتباطات تجاری است، اما یک نظرسنجی در سال 2013 توسط Sendmail Inc نشان داد که ایمیلهای مزاحم در 64 درصد از متخصصان کار باعث ایجاد تنش، سردرگمی و یا دیگر پیامدهای منفی می شوند.
پس چالشی که در حال حاضر با آن روبرو هستید این است که چگونه می توانید در ایمیل های خود از این کار جلوگیری کنید؟ و چگونه می توانید ایمیل هایی را ارسال کنید که نتیجه دلخواه و مناسب دریافت کنید؟ در این مقاله ، نگاهی داریم به استراتژی هایی که می توانید استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که سیستم ایمیل نویسی شما واضح، موثر و موفق است.

 

ایمیل های خود را به صورت روشن و مختصر نگهدارید تا باعث گمراهی خواننده نشوید.

نوشتن ایمیل های موثر و موفق
یک کارمند اداری هر روز متوسط حدود ۸۰ ایمیل دریافت می کند. با این حجم پست الکترونیکی، پیام های شخصی به آسانی می توانند نادیده گرفته شوند. این قوانین ساده را دنبال کنید تا ایمیل های شما متوجه شوند و مخاطبان بر روی آنها اقدام کنند.

برای مخاطب مزاحمت ایجاد نکنید.

یکی از بزرگترین منابع استرس در کار ، حجم زیادی از ایمیلهاست که مردم دریافت می کنند. بنابراین، قبل از شروع به نوشتن یک ایمیل، از خودتان بپرسید: آیا این ایمیل واقعا لازم است؟
مزاحمت ایمیلی میتواند از طریق ارسال حجم زیادی از اطلاعات به درد نخور یا به اشتراک گذاری اخبار بد و ناگوار که موجبات آزرده خاطر شدن مخاطب باشد یا از طریق سوء استفاده از اطلاعات مخاطبین باشد.

از تیترهای مناسب برای عنوان استفاده کنید

عنوان ایمیل دارای دو نقش اساسی است: اول اینکه توجه مخاطب را جلب می کند و دوم اینکه مقاله را خلاصه می کند تا مخاطب بتواند تصمیم بگیرد که آیا آن را بخواند یا نه. عنوان پیام ایمیل شما باید همین کار را انجام دهد.
ایمیل بدون عنوان احتمال بیشتری دارد که به عنوان «هرزنامه» نادیده گرفته شود و بنابراین از یک کلمه انتخاب شده به خوبی استفاده کنید تا مخاطب را به آنچه که در مورد آن ایمیل است مطلع کنید.
ممکن است بخواهید عنوان ایمیل تاریخ را شامل شود. مثلا اگر پیام شما یک سیستم سریالی منظم ایمیل است، مانند یک گزارش پروژه هفتگی .
یا برای یک پیام که نیاز به یک پاسخ دارد، می توانید یک جمله ((تماس به عمل آورید . )) را نیز در عنوان بیان کنید، مثلا “لطفا تا ۲ بهمن پاسخ دهید.”
یک عنوان عالی و به خوبی نوشته شده ، اطلاعات مهمی را ارائه می دهد بدون اینکه گیرنده حتی نیاز به باز کردن ایمیل داشته باشد.
در اینجا دو مثال از دو حال عنوان بد و عنوان خوب را ببینید.
مثال از عنوان بد موضوع : جلسه
مثال از عنوان خوب موضوع : جلسه آموزش ایمیل نویسی حرفه ای دوم بهمن ۱۳۹۶
اگر پیام کوتاهی برای انتقال دارید، می توانید همه چیز را در عنوان قرار دهید، در این حالت از “EOM” (پایان پیام) استفاده کنید تا مخاطبان تان بفهمند که نیازی به باز کردن ایمیل برای دریافت تمام اطلاعات نیست و تمام پیام در عنوان گنجانده شده.
مثال
موضوع: آیا می توانید گزارش فروش دی ماه را ارسال کنید؟ با تشکر! EOM
البته این روش زمانی مفید است که معنا و مفهوم این نوع پیامها برای مخاطبان شما تعریف شده باشد.
مهم است بدانید که این حالت برای سیستم ایمیل مارکتینگ وب سایت مناسب نیست چرا که باز نشدن ایمیل به هیچ وجه هدف اصلی ارسال کننده نیست و اصولا یکی از اهداف ارسال ایمیل باز شدن آن توسط مخاطب و در نهایت کلیک روی لینکهای داخل آن هست.

پيشنهاد:  چگونه یک صفحه ((درباره ما ))شگفت انگیز بنویسیم؟ تاکتیکهای عملی از یک تبلیغ نویس حرفه ای

 پیام ها را واضح و مختصر نگه دارید

ایمیل ها، مانند نامه های کسب و کار سنتی، باید روشن و مختصر باشند. جملات خود را کوتاه بیان دارید . متن ایمیل باید مستقیم و آموزنده باشد، و باید بصورت مختصر و مفید حاوی تمام اطلاعات مربوطه باشد.
با این حال، بر خلاف نامه های سنتی، هزینه ارسال ایمیل های چندگانه بیشتر از آن است که فقط برای ارسال آن هزینه می شود. بنابراین، اگر شما نیاز به ارتباط با کسی در مورد تعدادی از موضوعات مختلف داشته باشید ، در نظر بگیرید یک ایمیل جداگانه برای هر یک از موضوعات ارسال کنید. این تکنیک پیام را روشن تر می کند و اجازه می دهد تا مخاطب شما در یک زمان به یک موضوع پاسخ دهد.
مهم است که در اینجا حالت تعادل را نگهدارید. شما نمی خواهید کسی را با ایمیل بمباران کنید، و منطقی است که چندین زیر موضوع مرتبط را در یک ایمیل ترکیب کنید. در این شرایط ، موضوعات ساده ای را در پاراگراف های جداگانه نگهداری کنید و اطلاعات را به حالت “خرد شده ” درآورید. به عبارتی اطلاعات را در واحد های کوچک و سازماندهی منظم ترسیم کنید تا هضم آن آسان تر شود.

مهربان باشید

اغلب مردم فکر می کنند که ایمیل ها می توانند رسمی تر از نامه های سنتی باشند. اما پیامهایی که ارسال میکنید، بازتابی از تخصص، ارزشها و توجه به جزئیات شماست، بنابراین سطح خاصی از فرمالیته مورد نیاز است. لازم نیست از حالتهای کلیشه ای خشک استفاده کنید.
مگر اینکه در شرایط خوبی با کسی باشید، از زبان غیر رسمی، عامیانه، اصطلاحات و اختصارات نامناسب جلوگیری کنید. شکلک ها می توانند برای روشن شدن قصد شما مفید باشند، اما بهتر است از آنها فقط با افرادی که به خوبی می شناسید استفاده کنید.
گیرندگان ممکن است تصمیم بگیرند که ایمیل ها را چاپ کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند، بنابراین همیشه مودب باشید.

پيشنهاد:  چگونه مي توانيد مهارت هاي بازاريابي ايميل خود را بهبود ببخشيد

لحن کلامتان را در ایمیلی که ارسال می کنید بررسی و کنترل کنید.

در مورد اینکه ایمیل شما چه احساس عاطفی را در مخاطب تان ایجاد می کند، فکر کنید. اگر نیت و یا احساسات شما اشتباه گرفته شود، روش ملایم تر و مناسب تری برای بیان کلمات خود پیدا کنید.
سرانجام، قبل از اینکه دکمه “ارسال ” را فشار دهید، لحظه ای برای بررسی ایمیل خود برای املا، گرامر و اشتباهات نقطه گذاری اقدام کنید. پیام های ایمیل شما نشانگر بخشی از تصویر حرفه ای شما است، پس بد نیست پیامی را ارسال کنید که حاوی اشتباهات نباشد.
همانطور که شما در حال ویرایش ایمیل خود هستید ، توجه دقیقی به طول ایمیل خود دارید. مخاطبان بیشتر به ایمیل های کوتاه و خوانا بیشتر از ایمیل های طولانی رغبت نشان می دهند، پس مطمئن شوید که ایمیل های شما کوتاه تر از حد امکان است، بدون اینکه اطلاعات لازم را حذف کنید.

امتیاز کلیدی

اکثر ماها بخش مهمی از زمان خود را صرف خواندن ایمیل هایی می کنیم که محتوای آنها می تواند گیج کننده باشد.
برای نوشتن ایمیل های موثر، ابتدا از خودتان بپرسید که آیا باید از همه لیست ایمیل استفاده کنید؟ گاهی اوقات بهتر است بخش خاصی از لیست ایمیل تان را انتخاب کنید.

ایمیل های خود را به افرادی که واقعا نیاز به خواندن آن دارند ارسال کنید و در مورد عملی که می خواهید دریافت کننده انجام دهد، طرح واضحی داشته باشید.

به یاد داشته باشید که ایمیل های شما منعکس کننده حرفه ای بودن، ارزش ها و توجه به جزئیات است. سعی کنید تصور کنید که دیگران ممکن است تن پیام شما را تفسیر کنند. مودبانه بنویسید و همیشه قبل از اینکه روی «ارسال» کلیک کنید، آنچه را که پیش از آن نوشته اید، بررسی کنید.
این سایت به شما مهارت هایی را که برای تبلیغ نویسی موفق نیاز دارید آموزش می دهد. و این فقط یکی از ابزارها و منابع زیادی است که شما در اینجا می توانید در دیجی تبلیغ پیدا کنید.

پيشنهاد:  فرمولهائی تست شده و عملی برای نوشتن لیست گلوله ای

 

نظرات