تكنيك هاي عنوان نويسي

تکنیک های عنوان نویسی در وب

تکنیک های عنوان نویسی در وب ابتدائی ترین و در عین حال مهمترین بخش هر نوشته ای اعم از مقاله ، صفحات محصول ، ایمیل نویسی ، تیزرها و فیلمهای تبلیغاتی بوده و لازم است درصد بیشتری از زمان و انرژی نویسنده را به خود اختصاص دهد.

اولین موردی که باید با مخاطب ارتباط موثر ایجاد کند و تصمیم مخاطب را برانگیزد که ادامه متن را پی گیری کند یا از آن رد شود همین عنوان است.

 

متاسفانه این تکنیک ها یا به دلیل عدم آگاهی نویسندگان یا به دلیل کم توجهی آنها در بیشتر متن های در سطح وب رعایت نشده و دقیقا به همین دلیل هم هست که موفقیت بیشتری نصیب شان نمی شود.

 

 

:در این مقاله این تکنیک ها را به شرح زیر گرد آوری و خلاصه کرده ایم 

 

  • عنوان نویسی  چگونه 

مثال -چگونه یک اتوریسپاندر زندگی مرا دگرگون کرد؟

 

  • عنوان نویسی چرا 

مثال – چرا وبلاگ ها شکست می خورند؟

 

  • عنوان نویسی  آیا 

مثال – آیا هر تبلیغی ، تبلیغ خوبی است؟

 

  • عنوان نویسی  عبارت زمینه

مثال – هشدار کلاهبرداری : هیچ محصول اینترنتی را بدون مطالعه خرید نکنید.

در این گونه عنوان نویسی میتوان از یک یا دو یا چندین نوع از تکنیک های عنوان نویسی در وب بصورت تلفیقی استفاده کرد.

 

  • عنوان نویسی دسته ای 

مثال – آنچه فروشندگان موفق اینترنتی می دانند که شما از آنها بی اطلاع هستید.

 

  • عنوان نویسی لیستی 

مثال – ده روش برتر برای کسب درآمد از اینترنت

 

  • عنوان نویسی با استفاده از کلمات و اسامی افرادمعروف

مثال – وجه مشترک مایروسافت و تیم دونالد ترامپ

 

  • عنوان نویسی جنجالی

مثال – قاتلی بسیار خطرناک تر از ماری جوانا

 

 

در تهیه متنهای موثر و تاثیر گذار علاوه بر استفاده از تکنیک های عنوان نویسی در وب لازم است موارد دیگری نیز رعایت شود تا تاثیر گذاری متن در مخاطب بیشتر و بیشتر شود.

تکنیک ایجاد هماهنگی و تجانس متن با عنوان

متن های کوتاه جالب ترند.

اجتناب از ایجاد تنش در مخاطب

تمرکز بر روی خواننده متن و قرار دادن خود در موقعیت مخاطب

در نظر داشتن کلمات کلیدی موتورهای جستجو

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *