فرمولهای عملی فروش

فرمولهای تست شده و عملی برای فروش

chapter8

فصل 8: فرمولهای تست شده و عملی برای فروش

این فصل بهترین فرمول های تبلیغ نویسی برای استفاده در صفحات فروش را پوشش می دهد. با این حال، همانطور که در ابتدای این راهنما اشاره شد، می توانید از این فرمول ها در جاهای دیگر نیز استفاده کنید.
در صورت استفاده از این فرمول ها باید بگوئیم که شما باید بتوانید چیزی را به فروش برسانید، نه این که  شما تلاش کنید یک محصول، سرویس یا ایده را بفروشید.

1-2-3-4

قالب های آماده
آنچه من برای شما دارم: آنچه که شما در حال فروش آن هستید
چه چیزی برای شما انجام می شود: سودی که محصول برای مشتری ایجاد می کند
چه کسی هستم: چرا خواننده به شما اعتماد کند؟
آنچه شما باید انجام دهید: پایان دادن به فروش و اقدام عملی.

slap

هرگز خواننده خود را فراموش نکن. از این فرمول برای بررسی اینکه تبلیغ شما خوانندگان را متوقف کرده ، آنها را به مطالعه ، عمل کردن و نهایتا اقدام به خرید می کنند، استفاده کنید.
stop – توقف: توجه مخاطب را جلب کنید.
look – مطالعه: مخاطبان را به خواندن و مطالعه وادارید و توجه آنها را جلب کنید.
act – عمل : آنها را به عمل دعوت کن. مثلا دعوت به زنگ زدن و یا دانلود یک فایل راهنما یا …
purchase – خرید: آنها را قانع کنید که خرید کنند.

star story solution -راه حل داستان ستاره (SSS)-

قالب های آماده
از این فرمول برای گفتن یک داستان قانع کننده استفاده کنید که محصول، سرویس یا ایده خود را به فروش می رساند.
ستاره: شخصیت اصلی چه کسی است؟ (به عنوان مثال شما، مشتری شما، یک مورد مشهور، و غیره)
داستان: قابل مقایسه است.  احساسات مخاطب را برانگیزید
راه حل: توضیح دهید که محصول شما چگونه  مشکل اصلی شخصیت داستان را حل کرد.
img12
ستاره-  زنجیره – قلاب
قالب های آماده
این فرمول عالی  توسط  Frank Dignan برای تبلیغات و فروش ارائه شده است.
ستاره:  توجه خواننده را به “ستاره” (به عنوان مثال محصول یا ایده خود) جلب کنید.
زنجیره: زنجیره ای از مزایا و دلایل را برای ستاره ای که میخواهید به مخاطب ارائه دهید ایجاد کنید.
هوک:با دعوت به یک اقدام عملی قلاب شده به محصول خود که تبدیل به چشم انداز مشتری شود متن فروش خود را به پایان برسانید.
img13

چیدن دانه های مروارید

قالبهای آماده
این نوع متن فروش با گام های خاصی همراه نیست، اما buffer آن را به طور کامل توضیح می دهد: “رشته ای از  داستان های متقاعد کننده” را به هم ببافید. هدف اصلی این است که تبلیغ خود را تا حد امکان  قانع کننده جلوه دهید.
در اینجا چند راه برای استفاده از این فرم وجود دارد:
نوشتن یک مقاله شامل لیست
یک مجموعه توصیفات متقاعد کننده
یک مجموعه  مزایای محصول

فرمول تبلیغ نویسی پنج نقطه

از این فرمول  Jack Lacy به عنوان راهنمای نوشتن نامه های فروش استفاده کنید.
اگر بخواهم به داستان شما گوش کنم چه کاری را برای من انجام می دهید؟
چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟
چه کسی مسئول وعده های شما است؟
چرا برای این کار مناسب هستید؟
این محصول چه هزینه ای برای من دارد؟

فرمول 7 مرحله ایBob Stoneبرای صفحات فروش

با قویترین مزیت خود شروع کنید.
این مزایا را گسترش دهید.
دقیقا همان چیزی را که به عنوان چشم انداز محصول در نظر گرفته اید توضیح دهید.
اظهارات و ادعای خود را با اثبات کردن آنها حمایت کنید
به مخاطبتان بگوئید که اگر اقدام به خرید نکنند، چه چیزی را از دست می دهند.
مهمترین مزایای محصول را خلاصه کنید.
از مخاطبتان دعوت به اقدام عملی انجام دهید. CTA

فرمول نه مرحله ای

این فرمول توسط  Frank Egner برای نامه های فروش دقیق در نظر گرفته شده است.
برای جلب توجه مخاطب و ترسیم یک استراتژی محکم با یک  تیتر قوی شروع کنید.
 به عنوان یک رهبر الهام بخش عمل کنید.
تعریف واضح و روشنی از  محصول ارائه بدهید.
یک داستان موفقیت در مورد محصولتان  را بگویید.
 توصیفات مشتری ها  و تاییدیه های مربوط به محصولتان را ارائه دهید.
ویژگی های خاص محصولتان را لیست کنید.
 چشم انداز ارزشمندی از محصولتان را ارائه کنید.
از یک عملیات ویژه و فوری استفاده کنید. یک حالت اورژانسی به وجود بیاورید.
با یک پست اسکریپت ، صفحه محصولتان را به پایان برسانید.
فرمول تبلیغ نویسی قدرت مند باب سرلینگ
این فرمول باب سرلینگ یک فرمول فوق العاده دقیق و 36 مرحله ای است.
این فرمول با 4 پیش نیاز آغاز می شود.
پیش نیاز 1: شما باید یک محصول با کیفیت داشته باشید.
پیش نیاز 2: مشتری ویژه و خاص خود را دقیقا شناسائی کرده باشید.
پیش نیاز 3: اعتبار لازم برای حداکثر سود را در خود ایجاد کرده باشید.
پیش نیاز 4: محصول پیشنهادی شما  کاملا آماده باشد.
سپس با 32 مرحله زیر ادامه می یابد:
قبل از نوشتن تحقیق جامع انجام دهید
ایده ها ی خود را نفوذ دهید.
یک لیست کامل از ویژگی ها، حقایق و ارقام را ایجاد کنید
 تمام منافع محصول را لیست کنید
یک پیشنهاد غیر قابل مقاومت و رد نشدنی ایجاد کنید
تضمین فوق العاده ای ایجاد کنید
یک عنوان قدرتمند بنویسید
از رنگها برای برجسته کردن نکات کلیدی استفاده کنید
از حداقل گرافیک استفاده کنید.
یک پاراگراف آغازین بنویسید که بلافاصله آنچه که در عنوان وعده داده شده است را در آن قرار دهید
قبل از اینکه اعتراضاتی در مورد محصول شکل بگیرند آنها را با پاسخگوئی مناسب از بین ببرید
با نوشتن مقادیر فرعی خواننده را هدایت کنید.
از کلمات تحریک کننده حس مخاطب استفاده کنید  تا مخاطب خود را از مشکلی که دارد آگاه سازید.
مشکل مخاطب را از بین ببرید.
اعتبار خود را نشان دهید.
اعتبار خود را با مزایای رقابتی  “شخصی” ادغام کنید
به مخاطبانتان ثابت کنید که می توانید وعده های خود را تحقق بخشید
متن تبلیغ خود را بشکافید تا خواندن آن آسان تر شود
از امتیازات شاخص محصول برای لیست مزایا استفاده کنید
 مزایای کلیدی محصول را خلاصه کنید
 ویژگی های محصول را لیست کنید
 یک قدم اضافی برای مشتریان تان بردارید
قیمت را تعیین کنید
فراخوانی برای اقدام
 پیشنهادی برای افزایش سود محصولتان اضافه کنید.
با استفاده از گارانتی برگشت وجه “ریسک خرید را کمتر کنید”
مزایای عمده محصول را بالا ببرید.
از PS استفاده کنید.
سفارش خرید را آسان کنید
صفحه محصول را از لینک هایی که مربوط به فروش نیستند پاک کنید.
پس از یک استراحت موثر با نیروی فوق العاده مجدد نفوذتان را در مخاطب افزایش دهید.
متن تبلیغ خود را چک کنید و برای موثر بودن آن مجددا متن تبلیغتان را بازبینی کنید.

فرمول های تبلیغ نویسی نمایشنامه نویسان Brian Carter

قالب های آماده
این فرمول های براون کارتر برای تبلیغ محصولات، خدمات و مارک های بزرگ برای افزایش فروش بسیار عالی است.
“من خیلی افتخار میکنم __________.”
به عنوان مثال: من خیلی افتخار میکنم که یک بازاریاب محتوا هستم ، زیرا من با محتوای جدید و جذاب خود به کسب و کارهای مشتریان خود کمک میکنم.
“اگر شما __________ باشید ما به شما کمک خواهیم کرد.”
به عنوان مثال: اگر ترافیک کافی برای وبلاگ خود نداشته باشید، ما از شما حمایت خواهیم کرد.
“به __________ … این باعث می شود که من فقط در مورد آن فکر می کنم.”
به عنوان مثال: برای  سه برابر کردن نرخ تبدیل خود صرفا  با به روز رسانی استراتژی های SEO  … این باعث می شود که من فقط در مورد آن فکر می کنم..
اگر می خواهید __________ __________ __________. “
به عنوان مثال: اگر می خواهید متن موثری برای تبلیغات فیس بوک را بنویسید، باید قوانین را بدانید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *