بلاگ

فرمولهائی تست شده و عملی برای نوشتن صفحات وب و پستهای وبلاگ

توسط مقالاتدر بهمن 14, 1396

 فصل 2: فرمولهائی تست شده و عملی برای نوشتن صفحات وب و پستهای وبلاگ

در این فصل، شما می توانید انواع مختلفی از فرمول های عمومی برای صفحات وب و پست های وبلاگ را پیدا کنید، که با یکی از شناخته شده ترین فرمول تبلیغ نویسی آغاز می شود

فرمول AIDA.

توجه: توجه خواننده را جلب کنید.

علاقه: با ایجاد جرقه کنجکاوی ، در مخاطب علاقه ایجادکنید.

هوس: به مخاطبان یک چیز باب میل آنها ارائه کنید.

اقدام: آنها را تشویق کنید تا اقدام کنند

(به عنوان مثال، از یک دکمه اقدام استفاده کنید).

مثال AIDA برای یک پست وبلاگ:

توجه: چگونه می خواهید ترافیک وبلاگ خود را فقط در یک هفته سه برابر کنید؟

علاقه: با حقایق جالب و آمار تحسین برانگیز مربوط به وبلاگ نویسی علاقه مخاطب را به موضوع بیشتر کنید.

دلایل: یک مورد موفق از موضوع را شاهد بیاورید .

اقدام: آنها را تشویق کنید کتاب الکترونیکی رایگان شما را که دقیقا همان چیزی است که برای افزایش ترافیک وبلاگ خود توضیح می دهد، دانلود کنند.

یک مثال آگهی برای AIDA   :

این مثال شامل یک دکمه اقدام نیست، اما واضح است که چه اقدامی مد نظر آگهی دهنده است  – اقدام عملی برای خرید تلفن.

فرمول PAS

این فرمول  نیز یکی از معروف ترین فرمول ها در میان تبلیغ نویسان  است. اگرچه ساده است، این فرمول بسیار موثر است و دارای برنامه های بی پایان است، از جمله موارد استفاده آن برای به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی و حتی برای ارزیابی محتوای افراد دیگران است.

مشکل: یک مشکل را که مخاطب شما با آن روبرو شده است را معرفی کنید.

Agitate: مشکل را با استفاده از زبان احساسی و تحریک آمیز ، بزرگ و بزرگتر  جلوه دهید.

راه حل: راه حلی برای مشکل ارائه کنید.

همانطور که در مثال زیر می بینید، لازم نیست صفحه متن و موقعیت آن  همیشه یکسان باشد تا موثر باشد.

چند فرمول بعدی، حالات تغییر یافته فرمول AIDA است.

فرمول IDCA

IDCA یک تغییر مشابه از AIDA توسط Earle A. Buckley است.

“توجه” را برای زمانی که توجه خواننده را به خود جلب کرده اید، اضافه می کند و “محکومیت” را برای تأیید و متقاعد کردن خواننده به فرمول اضافه می کند. تبلیغ نویسان حرفه ای  پیشنهاد می کنند با استفاده از توصیفات، تاییدیه ها، آمار، داده ها، دمو ها، و تضمین های اضافی مخاطب را  محکوم به خرید کنند.

علاقه:

با ایجاد جرقه کنجکاوی ، در مخاطب علاقه ایجادکنید.

هوس:

به مخاطبان یک چیز باب میل آنها ارائه کنید.

محکومیت:

ایجاد محکومیت برای اقدام.

اقدام:

آنها را تشویق کنید تا اقدام کنند.

فرمول ACCA

ACCA تنوع دیگری از AIDA است که وضوح و درک آن را برجسته می کند.

آگاهی:

خواننده را از این مشکل مطلع کنید.

تفکر:

با توضیح اینکه چگونه بر خواننده تأثیر می گذارد و اینکه شما یک راه حل دارید، وضوح بیشتری اضافه کنید.

محکومیت:

ایجاد محکومیت برای اقدام.

اقدام:

آنها را تشویق کنید تا اقدام کنند.

فرمول AIDPPC

AIDPPC تنوع دیگری از AIDA است که رابرت کالیری آن را مناسب برای نوشتن نامه های فروش در نظر گرفت. عنصر “Desire” به “توضیح”، “تضمین” و “اثبات” تقسیم شده است.

توجه:

توجه خواننده را جلب کنید.

علاقه:

با ایجاد جرقه کنجکاوی ، در مخاطب علاقه ایجادکنید.

توضیحات:

مشکل، راه حل، پیامدهای عدم اقدام را توضیح دهید – هر چیزی که خواننده را به جزئیات بیشتر ارجاع می دهد.

تضمین:

آنها را متقاعد کنید که اقدام کنند

اثبات:

ثابت کنید که آنها میتوانند به شما اعتماد کنند (مثلا با توصیفات، تاییدیه ها و غیره).

بستن:

اقدام به عمل را محدود کنید. محدود به زمان یا محدود به تعداد

فرمول AAPPA

AAPPA یکی دیگر از انواع AIDA توسط ویکتور O. Schwab است.

توجه:

توجه خواننده را جلب کنید.

مزیت:

یک مزیت ارائه دهید.

اثبات:

این مزیت را ثابت کنید.

تضمین:

آنها را متقاعد سازید که مزیت را به دست آورند.

اقدام:

آنها را تشویق کنید تا اقدام کنند.

فرمول PPPP

PPPP یکی دیگر از تنوع Henry Hoke، Sr است

تصویر:

تصویری را که توجه مخاطب را جذب می کند و تمایل  وی را به ایده شما  یا محصول یا خدمات شما بیشتر می کند ، با رنگ و لعاب مناسب ارائه دهید.

وعده:

توصیف کنید مزایایی که شما قول میدهید ارائه دهید.

اثبات:

ثابت کنید که آنها می توانند به وعده های شما (مثلا با توصیفات)  اعتماد کنند.

فشار دهید:

آنها را تشویق کنید تا اقدام کنند.

فرمول 6 + 1

فرمول 6 + 1 Danny Iny یک جایگزین عالی برای AIDA است، زیرا اهمیت متن را در تبلیغ نویسی موثر برجسته می کند.

مرحله 1:

زمینه سازی کنید با پاسخ دادن به این سوال که «من چه کسی هستم  و چرا با من صحبت می کنید، ؟»

مرحله 2:

توجه. توجه مخاطب را جلب کنید.

مرحله 3:

میل. در مخاطب میل ایجاد کنید تا بخواهند چیزی بخرند

مرحله 4:

موضوع را بشکافید. اکنون که آنها می دانند که باید چه اقدامات خاصی را انجام دهند، شکاف را ایجاد کنید – به عبارت دیگر، عواقب ناشی از عدم اقدامات را توضیح  دهید. این کار را با پاسخ دادن به سوال «اگر اقدامی نکنید چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟» به خوبی انجام دهید.

مرحله 5:

راه حل هنگامی که این شکاف را ایجاد کرده اید، به سرعت راه حل خود را ارائه دهید.

مرحله 6:

دعوت به عمل با یک دکمه اقدام  پایان دهید.

فرمول quest

واجد شرایط بودن: خواننده را مجذوب کنید و آنها را برای آنچه که میخواهید بخوانند آماده کنید.

درک: مخاطب  را درک کنید و  نشان دهید که آنها را می فهمید.

آموزش: آنها را آموزش دهید که چگونه مشکل خود را با راه حل شما مرتفع می کنند.

تحریک / فروش:  راه حل خود را بفروشید.

گذار: خواننده را به مشتری تبدیل کنید.

فرمول AICPBSAWN

توجه: توجه مخاطب خود را جلب کنید.

علاقه:با ایجاد جرقه کنجکاوی ، در مخاطب علاقه ایجادکنید.

اعتماد : به مخاطب خود به اندازه کافی دلیل بیاورید تا آنها به شما اعتماد کنند.

ثابت کنید: ثابت کنید که حقیقت را می گوئید

مزایا: به آنها بگویید که چگونه از خدمات یا موضوع شما سود خواهند برد.

کمبود: در وجود مخاطب یک احساس کمبود ایجاد کنید.

اقدام: آنها را به عمل دعوت کنید.

هشدار: به عواقب عدم انجام اقدامات آنها اشاره کنید.

همین حالا: یک فوریت ایجاد کنید تا بلافاصله اقدام کنید.

فرمول pastor

این فرمول از جان Meese  برای نوشتن تبلیغ  صفحه فرود عالی است.

مشکل: شناسایی مشکل

تقویت: پیامدهای  مشکل را بزرگ نمائی کنید.

داستان و راه حل: داستانی را درباره کسی که مشکلش  را با راه حل شما رفع کرده است، بگویید.

شواهد عینی: راه حل خود را با توصیفات زندگی واقعی و شواهد عینی تقویت کنید.

پیشنهاد:  پیشنهاد خود را توصیف کنید.

پاسخ: با بیان اینکه مشتری جهت یک اقدام عملی دقیقا چه کاری باید انجام دهد به متن خود پایان دهید.

3 فرمول برای صفحات متحرک

این 3 فرمول از Unbounce نشان می دهد که چگونه داستان های مهمی را برای نوشتن متن تبلیغ با نرخ تبدیل بالا  بکار ببریم. داستانی را بگویید که تا حالا کسی آن را نشنیده. داستان را که با چشم انداز عمیق می بینید، بگویید. داستانی با یک پایان خوش بگویید.

فرمول برای پست های وبلاگ با استفاده از تجارب  Michael Hyatt،

این فرمول به شما کمک خواهد کرد که پستهای بهتر و سریعتری را بنویسید.

عنوان جالب: توجه مخاطب خود را جلب کنید.

رهبری: توجه مخاطب خود را حفظ کنید.

تصویر مربوطه: چشم مخاطب  خود را با تصاویری زیبا نوازش دهید.

تجربه شخصی: اجازه دهید مخاطبان شما را بشناسند، با این روش  شما می توانید اعتماد ایجاد کنید.

بدنه اصلی: بدنه اصلی متن تبلیغ خود را چنان تنظیم کنید که مخاطب بتواند در یک نگاه آن را اسکن کند

سوال و بحث: مخاطب خود را تشویق کنید تا اظهار نظر و  بحث کنند. مثال زیر نشان می دهد که شما می توانید از این فرمول برای اهداف دیگر نیز استفاده کنید. اما، به جای یک بخش طولانی در قسمت تجربه شخصی ، میتوانید از یک فایل ویدیوییی رایگان استفاده کنیدتا به مخاطب خود ایجاد اعتماد کنید.

فرمول face

اگر بخواهید بفهمید که متن تبلیغ شما در چه مدت زمانی منجر به نتیجه میشود ، این فرمول را بررسی کنید که به شما کمک می کند تا با توجه به 4 عامل کلیدی زیر تعیین کنید که در چه مدت زمانی تبلیغ شما منتج به نتیجه می شود.

معرفی : مشتریان خود را چگونه با محصول یا نام تجاری خود آشنا می کنید؟ آیا شما نیاز به ایجاد آشنایی برای تحریک اعتماد به آنها دارید؟

مخاطب: مخاطبان هدف شما کیستند؟

هزینه: هزینه محصول یا خدمات چقدر است؟ (هزینه بالاتر اغلب به این معنی است که مشتریان قبل از صرف پول هر گونه سوالی در مورد آن دارند را می پرسند و این نیز به این معنیی است که  برای پاسخ به این سوالات باید بیشتر تبلیغ شود.)

آموزش : آیا شما نیاز دارید که ابتدا به مشتریان خود آموزش دهید؟

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *